علامتی:

سند راهبردی کانون پرورش فکری تنظیم شده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: سند راهبردی کانون در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنظیم شده است و تمام برنامه‌ها بر اساس آن اجرا می‌شود.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر سه سیاست مخاطب‌محوری، مرکزمحوری و نوجوان‌محوری در سال ۱۴۰۳ گفت: سند راهبردی کانون در ذیل سند تحول بنیادین تنظیم شده است و تمام برنامه‌های ما بر اساس همین سند تعریف و اجرا می‌شود.

حامد علامتی در این دیدار نوروزی گفت: مخاطب‌محوری، مرکزمحوری و نوجوان‌محوری خطوط کلی سیاست‌گذاری ما را در سال جاری تشکیل می‌دهد.

وی ضمن تاکید بر تولی‌گری کانون و به حداقل رساندن تصدی‌گری آن گفت: سیاست اولیه ما بحث «مخاطب‌محوری» است. همچنان که وزیر آموزش و پرورش گفتند جمعیت ما میلیونی است و ما باید این جمعیت را حفظ کنیم. سیاست دوم ما «مرکزمحوری» است. یعنی مراکز هزار و چندگانه‌ای که در کشور داریم باید هر تصمیمی که گرفته می‌شود؛ در این مراکز خود را نشان دهد. چون نقطه اتصال ما با بچه‌ها و والدین همین مراکز هستند و سیاست سوم ما «نوجوان‌محوری» است. ما در سال‌های گذشته روی کودک سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در سال جاری بنا داریم ضمن قوت‌بخشی این بخش، به بحث نوجوان و تامین نیاز‌های آنان با قوت بپردازیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های محوری ما «فلسفه برای کودک» است که مورد تاکید رهبری هم هست. این موضوع بحثی است که بیست سال پیش مقام معظم رهبری آن را خواسته بود ولی کسی به آن لبیک نگفته بود. به هر حال این موضوع از سوی کانون امروز با عنوان «خردورزی» دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط تمایز ما نسبت به سال‌های گذشته در سال جاری این است که از حلقه‌های میانه استفاده خواهیم کرد. کانون اگر می‌خواهد پرواز کند؛ باید از حلقه‌های میانی و مردمی استفاده کند. این حلقه‌های میانه در کشور زیاد هستند و ما باید این هنر را داشته باشیم که از این حلقه‌ها بهره بگیریم.

علامتی تاکید کرد: بحث تامین قفسه کتاب برای مدارس در حال حاضر در حال اجراست و ۶۴ مرکز الگو در کشور ایجاد شده است. همچنین پویش «کتاب و کتابخوانی» نیز از دیگر اهداف ماست که با قوت تمام دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار