هزینه بیش از ۱۲ میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و زیرساخت‌های راه در گلستان

دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، ریل و راه آهن و زیرساخت‌های راه و شهرسازی و راهداری در گلستان هزینه کرده است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان در سومین جلسه کمیسیون راه‌ها و دومین جلسه شورای راهبری تصادفات گفت: از ۹۵ نقطه حادثه خیز گلستان ۴۷ نقطه ایمن شده است و ایمن سازی بقیه نقاط به طور ویژه در دستور کار سال جدید قرار دارد.

او ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال حداقل ۹۰ درصد نقاط حادثه خیز شناسایی و ترمیم شود.

استاندار ادامه داد: ترافیک بندر ترکمن با توجه به توسعه این شهر و افزایش گردشگر آزاردهنده است، اما تقویت پروژه‌های در دست اجرا مانند پروژه خیابان ابوعمار در شش ماه اول سال وضعیت ترافیک را بهتر می‌کند.

او گفت: هدف ما این است میانگین تصادفات و فوتی‌های سال جدید در استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

در این جلسه عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از ثبت بیش از ۹ میلیون و هشتصد هزار تردد از ۲۴ اسفند تا دهم فروردین امسال در استان خبر داد و افزود: ۳۲ درصد تردد‌ها مربوط به پلاک‌های غیر بومی بود.

کاهش ۵۳ درصدی تخلف رانندگان در مقایسه با پارسال هم خبر دیگری بود که عادل مصدقی در این جلسه اعلام کرد و افزود: پرتردد‌ترین محور علی آباد کتول به گرگان و متوسط سرعت رانندگان ۷۶ کیلومتر بر ساعت است.

سرهنگ شهرکی ریس پلیس راه استان هم اعلام کرد: امسال شاهد کاهش ۵۵ درصدی جانباختگان حوادث ترافیکی در طرح نوروزی بودیم.

او گفت: تعطیلات نوروز امسال ۳۸۸ فقره تصادف با ۱۰ نفر کشته در استان داشتیم در حالی که نوروز پارسال این رقم ۳۸۲ فقره تصادف با ۲۲ کشته بود.

رئیس پلیس راه گلستان محور گنبد به اینچه برون را محور پر تصادف استان در طرح نوروزی اعلام کرد.

برچسب ها: حمل و نقل ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.