عضو جبهه اصلاحات: ١٢ فروردین، نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است

احمد شریف گفت: روز دوازدهم فروردین، یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران است؛ زیرا در آن، یک نظام سیاسی نوپا، تاسیس و به رفراندوم گذاشته شده و نزدیک به ۹۸ مردم به آن رای آری داده‌اند.

احمد شریف، عضو جبهه اصلاحات  ضمن گرامی داشت روز دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی گفت: روز دوازدهم فروردین، یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران است؛ زیرا در آن، یک نظام سیاسی نوپا، تاسیس و به رفراندوم گذاشته شده و نزدیک به ۹۸ مردم، با توجه به چشم اندازی که از نظام سیاسی آینده داشتند، به آن رای آری داده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار این بود، ایراداتی که در نظام سیاسی قبلی وجود داشت از بین رفته و حکومت، از سلطنت به جمهوریت و مردم منتقل شود؛ این خواست ملت بود. مردم خواستند که تصمیم گیری برای کشور و جمهور ملت، از دست یک نفر خارج شده و در اختیار عموم مردم، که مظهر آن انتخابات است، قرار گیرد.

این عضو جبهه اصلاحات بیان اشاره کرد: اینکه چه مقدار به این اهداف دست یافته‌ایم، نیازمند بررسی و آسیب شناسی می‌باشد. یک جمله‌ای از مهندس بازرگان وجود دارد که می‌گوید با توجه به روند سریعی که در پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، همه افرادی که مخالف سلطنت بودند، می‌دانستند که چه نمی‌خواهند، یعنی همان نظام سلطنت را، اما در اینکه چه چیزی را می‌خواهند خیلی اتفاق نظر نداشتند. 

شریف افزود: در واقع از یک نظام سیاسی جدید، طراحی خیلی منسجمی نداشتند و در نهایت، حول همان شعار‌هایی که در آن زمان داده می‌شد، مبنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، حکومت جدید شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: با توجه به مصاحبه‌هایی که حضرت امام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در نوفل لوشاتو داشتند و ویژگی‌هایی که برای حکومت جدید از زبان ایشان صادر می‌شد، حکومت جدید عنوان جمهوری اسلامی را به خود گرفت و پایه گذاری شد.

وی در ادامه با اشاره به نارضایتی‌های برخی اقشار بیان کرد: علت اینکه امروز نارضایتی‌های وجود دارد، این است که مردم می‌گویند ما انقلاب کردیم هزینه دادیم و در زمان جنگ نیز جلوی دشمن ایستادگی کردیم، اما آن را تحویل کسانی دادیم که در نهایت، این نابسامانی‌ها را به بار آورده اند. البته نباید از حق بگذریم؛ برخی‌ها با جانشان از انقلاب امانت‌داری کرده‌اند، اما متاسفانه بعضی‌ها امانتدار خوبی نبودند.

این عضو جبهه اصلاحات توضیح داد: بدون حضور مردم، در هیچ جامعه‌ای اتفاق بنیادینی رخ نمی‌دهد. تکیه‌گاه اصلی در آن زمان حضور مردم در همه عرصه‌ها بود، و به همین خاطر است که امام در یک جمله تاریخی اعلام کردند که در اداره حکومت، میزان رای ملت است؛ یعنی ملت باید یک حاکم، مسئول، نماینده و وکیل را بخواهند تا آن فرد مشروعیت پیدا کند. 

شریف ادامه داد: حرکت جامعهٔ ایرانی به سمت هرگونه توسعه و رشد، بدون حضور مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. در هیچ جامعه‌ای ما بدون پشتوانه مردمی، ما نه قدرت سیاسی خواهیم داشت و نه قدرت نظامی و یا اقتصادی. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب نیز در شعار امسال، ضمن اشاره به جهش تولید از مشارکت مردم سخن گفتند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار