درخواست فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل

فلسطین به دنبال آن است که در ماه آوریل به عضویت دائمی سازمان ملل درآید.

گرچه رژیم صهیونیستی اقدام به اشغال سرزمین فلسطین کرده و آنچه اسراییل خوانده می‌شود را به وجود آورده است، اما در عرصه بین المللی تل آویو با همکاری آمریکا و متحدانش مانع از عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مستقل شده است. در حقیقت اکنون فلسطین از منظر بین المللی یک کشور مستقل دارای حاکمیت تلقی نمی‌شود. راهکار دو دولت به دنبال حل این مشکل است که اسراییل بزرگترین مانع آن محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) خواستار رای گیری شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) به منظور عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل شد، اقدامی که می‌تواند با رای وتوی آمریکا همراه شود. 

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در این باره گفت: برنامه ما این است که رای گیری در این زمینه در ۱۸ آوریل در نشست وزیران پیرامون وضعیت خاورمیانه انجام شود. درخواست عضویت دائمی ما که در سال ۲۰۱۱ مطرح شد همچنان بر روی میز است، زیرا شورای امنیت هیچ گاه به طور رسمی اقدام به رای گیری در این باره نکرد.

راهکار دو دولت که سال هاست بر آن تاکید می‌شود با پذیرش حاکمیت اسراییل بر ۷۸ درصد از سرزمین فلسطینیان، به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطین در ۲۲ درصد باقی مانده است که شامل نوار غزه و کرانه باختری به پایتختی بیت المقدس شرقی می‌شود. 

با این حال، رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این موضوع نیست و تاکنون با شهرک سازی‌های گسترده، ۷۰۰ هزار صهیونیست را در کرانه باختری مستقر کرده است. این میزان معادل ۱۰ درصد جمعیت اسراییل است و با توجه به سرمایه گذاری‌های چند میلیارد دلاری تل آویو در این منطقه، بعید است دولت نتانیاهو بخواهد از مواضع خود عقب نشینی کند. 

فلسطین در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار