بازدید ۱۲ هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های استان دیدن کرده اند.

به فرنژاد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی  گفت: در ایام نوروز امسال ۱۷ موزه خصوصی و دولتی در هفت شهرستان استان برای بازدید علاقمندان و گردشگران فعال بود.

وی افزود: از این تعداد ۱۱ موزه زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۶ موزه نیز به صورت خصوصی اداره و مدیریت می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در بین موزه‌های تحت مدیریت این نهاد در ایام نوروز سه موزه مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند شامل موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و مشاهیر و مفاخر ملی با ۲ هزار و ۳۶۳ مورد، بیشترین بازدید را داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه موزه‌های خصوصی نیز موزه ژئوپارک طبس با هزار و ۹۵۹ بازدید بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است.

به‌فرنژاد تصریح کرد: در این ایام علاوه به سه موزه باغ اکبریه بیرجند، ۲ موزه مردم شناسی و مشاهیر در خانه تاریخی سلطانی و موزه آب در قاین، موزه مردم شناسی در شهر‌های فردوس، خضری، سرایان، نهبندان و طبس نیز در استان به روی علاقمندان باز بود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش غیردولتی موزه خصوصی بشرویه، موزه عروسک، لباس و منسوجات سنتی، میراث پهلوانی و عکس بیرجند و موزه ژئوپارک طبس در ایام نوروز برای بازدید علاقمندان، مسافران و گردشگران باز بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز، ساعت کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی استان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ اعلام شد.

وی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: افزایش قیمت بلیط و صدور یک بلیط برای بازدید از چند موزه یکی از دلایل کاهش بازدید (بلیط) بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار