بازدید ۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

در نوروز امسال ۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها، مکان‌های گردشگری و طبیعی استان چهارمحال و بختیاری بازدید کردند.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز امسال ۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها، مکان‌های گردشگری و طبیعی استان دیدن کردند.

وی افزود: همچنین در نوروز امسال ۴۶ هزار نفر در اقامتگاه‌های استان اسکان یافتند که نسبت به نوروز سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

جیلان اضافه کرد: همزمان شدن ماه مبارک رمضان از یک سو و وضعیت آب و هوایی و اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی سبب شد تا امسال گردشگر کمتری به استان سفر کند.


بیشتر بخوانید


وی پیش‌بینی کرد: برای تعطیلات عید فطر و گرم‌تر شدن هوا، گردشگران ورودی به استان افزایش پیدا کنند.

جیلان با اشاره به برپایی ۴۵ نوروزگاه در استان، ادامه داد: در این طرح علاوه‌بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازارچه‌های صنایع دستی نیز راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شده تا در مکان‌های گردشگری استان مراسم‌های فرهنگی از جمله نمایش آثار مربوط به شهدا برگزار و در سه قلعه استان از جمله قلعه دزک سفره‌های افطاری برپا شد.

جیلان ادامه داد: تهیه و نصب اِلمان‌های نوروزی و سفره هفت‌سین در ورودی‌های هر یک از شهر‌های استان نیز با رویکرد ماه مبارک رمضان انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.