۲ برابر شدن شمار بازداشت شدگان فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی ۹ هزار و ۳۱۲ فلسطینی را از هفتم اکتبر تاکنون بازداشت کرده است.

نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تنها بخشی از توحش این رژیم علیه فلسطینیان محسوب می‌شود. اکنون زیرساخت‌های این باریکه به طور کامل نابود شده و غزه دیگر نمی‌تواند سکونتگاهی برای مردم باشد. این در حالی است که صهیونیست‌ها از همان روز‌های نخست جنگ به طور گسترده در حال بازداشت غیرنظامیان بودند. 

به گزارش الجزیره، یک گروه حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی موسوم به هاموکد (HaMoked) از جهش شمار بازداشت شدگان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها خبر داد. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سرویس زندان‌های اسراییل، از هفتم اکتبر تاکنون این رژیم به طور گسترده اقدام به بازداشت فلسطینیان کرده است که ۴۰ درصد از آنها بازداشت اداری (administrative detention) شده‌اند. 

بازداشت اداری به حالتی اطلاق می‌شود که فرد بدون محاکمه در زندان به سر می‌برد. این نوع بازداشت نه به خاطر آنچه فرد انجام داده است، انجام می‌شود بلکه بازداشت اداری به دلیل نگرانی از آنچه فرد ممکن است در آینده انجام دهد، صورت می‌گیرد. 

اکنون شمار بازداشت شدگان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به ۹ هزار و ۳۱۲ تن رسیده است. این نهاد حقوق بشری می‌گوید از هفتم اکتبر تاکنون شمار بازداشت شدگان فلسطینی بیش از دو برابر شده است که بسیاری از این افراد بازداشت اداری شده اند. 

این آمار شامل بازداشت ۴ هزار کارگر فلسطینی نمی‌شود. رژیم صهیونیستی پس از حملات هفتم اکتبر مجوز فعالیت ۴ هزار کارگر فلسطینی ساکن غزه را باطل و تمامی آنها را بازداشت و مورد بازجویی قرار دارد. گرچه در نهایت این افراد در اواخر اکتبر ۲۰۲۳ آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار