در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ذخیره طلا و ارز نزد پروردگار مقبولیت ندارد!

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در واکنش به ذخیره طلا و سکه و ارز نزد مردم گفت: گنجینه کردن طلا و دلار به لحاظ اخلاقی مذموم است و نباید نگاه کلی ثروت‌اندوزی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در پاسخ به این سوال که آیا ذخیره طلا و ارز اشکال شرعی دارد؟ گفت: گنجینه کردن طلا و دلار به لحاظ اخلاقی مذموم است. اینکه آدم به دنبال پول جمع کردن و ثروت‌اندوزی باشد، صحیح نیست. آنچه در اسلام مقبولیت دارد، تکامل معنویت و اخلاق انسان است. این دنیا مزرعه آخرت و وسیله کار انسان است. نباید نگاه کلی ثروت‌اندوزی باشد.

حجت‌الاسلام ملانوری ادامه داد: اینکه پول، دلار و طلا ذخیره کنیم، تا سال دیگر با قیمتی گران‌تر آنها را بفروشیم و باعث ضرر قشری از مردم شویم، قطعاً باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در پاسخ به این سوال که شاید استدلال مردم این باشد که برای حفظ ارزش پولشان اقدام به ذخیره طلا و ارز و سکه می‌کنند، توضیح داد: خب آن کار اشکالی ندارد و ذخیره طلا و ارز و سکه فعل حرام محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اما نگاهمان پول جمع کردن باشد باید گفت که رزق ما را خداوند می‌دهد، توضیح داد: معلوم نیست این طلا و سکه رزق ما شود یا نه! چه بسا اتفاقی بیفتد و همه آنها از دستمان برود. ما بجای اینکه حرص مال دنیا را بخوریم، بهتر است در زمینه ارتباط با خداوند حرص بخوریم. در قرآن آمده اگر مردم اهل عبادت شوند، برکت از آسمان و زمین برایشان نازل می‌شود. ما باید به دنبال رزق الهی برویم و این رزق‌ها در مقایسه با رزق الهی عددی محسوب نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار