نیویورک تایمز:

آمریکا از حمله به نیرو‌های خود پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه می‌ترسد

به نوشته یک روزنامه آمریکایی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه منجر به تشدید تنش و شرایط خطرناک برای سربازان آمریکایی می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت: مقامات فعلی و سابق آمریکا از تشدید درگیری در خاورمیانه و حملات تلافی جویانه ایران به نیرو‌های آمریکایی در منطقه و اسرائیل در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بیم دارند. 

این نشریه به نقل از رالف گاف، کارمند سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) که در خاورمیانه خدمت می‌کرد، می‌گوید: «حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه منجر به تشدید تنش می‌شود و این برای سربازان آمریکایی بسیار خطرناک است». به گفته وی، نیرو‌های آمریکایی ممکن است هدف حملات بعدی گروه‌ها در منطقه شوند. گاف حمله اسرائیل را "فوق العاده بی پروا" خواند.

یک منبع در وزارت دفاع آمریکا به این روزنامه گفت که پس از حمله اسرائیل، نیرو‌های آمریکایی مستقر در جنوب شرق سوریه یک پهپاد تهاجمی را سرنگون کردند. سخنگوی پنتاگون گفت مشخص نیست که آیا هدف این حمله مستقیماً نیرو‌های آمریکایی بوده است یا خیر. به گفته وی، اگر واقعاً چنین باشد، این اولین حمله گروه‌های مقاومت علیه نیرو‌های آمریکایی در تقریباً دو ماه گذشته خواهد بود. به گفته این مقام، هیچ حمله دیگری صورت نگرفته و گزارشی از تلفات یا خسارت گزارش نشده است.

پیش از این، علی شمخانی، مشاور سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که آمریکا مسئول مستقیم حمله نیروی هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق است. در عین حال کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به هیچ وجه در حمله اسرائیل به نمایندگی دیپلماتیک ایران در پایتخت سوریه دخالت نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
اهمیت نداره که میترسن یا نه این خبر شاید توسط خودشون پخش شده که اثر روانی روی ما ایرانی ها که خوش قلب هستیم داشته باشه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل هردو توسط یه مشت جنایتکار صهیونیست کنترل میشن باید بدون وقفه این جنایتکارها و یکی یکی حذف کنیم و به درک واصلشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا 40 ساله که عین سگ از ایران میترسه و جرات نداره مثل حمله به عراق و سرنگونی صدان با ایران رو در رو بجنگه و تلاش میکنه غیر مستقیم با تحریم یا جنگ هیبریدی و ... با ایران مقابله کنه نه گزینه نظامی بر ضد ایران خیلی وقته فراموش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
دروغ 13 یا بازی با افکار عمومی
امریکا که از تمام تحولات در دنیا با خبر است در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق می گوید"ماهیت ساختمان مورد حمله هنوز برای ما مشخص نیست، در صورتی که دیپلماتیک باشد برای ما غیر قابل قبول است" یعنی باور کنیم این ساختمان سالها تحت نظر و جاسوسی شما نبوده آخه امکان پذیره؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
این چیزیه شمافکرمیکنید
چرابایدبترسدبایدچیزی بشودتابترسد
همین جوری که کسی نمیترسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
وضعیت معیشتی و گرانی فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
مذاکره دولت حسن روحانی عامل اصلی وضعیت معیشتی و گرانی در کشور است.
توافق هسته ای دولت حسن روحانی عامل اصلی وضعیت معیشتی و گرانی در کشور است.
برجام دولت حسن روحانی عامل اصلی وضعیت معیشتی و گرانی در کشور است.
Norway
هادی
۱۳:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
آره خیلی میترسن از این همه انتقام های سخت شما این شمایید که میترسید انتقام بگیرید. همیشه اسرائیل حرام زاده میزنه شما هم محکوم میکنید. فقط یمن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
با کوری خوندن ها چاق نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
آره تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مردم را لطفا ساده لوح فرض نكنيم. اين كارهاي كثيف سياسي حال آدم را به هم مي زنه! درست چند روز قبل از روز قدس، خون بعضي اشخاص ريخته مي شود تا چه بشه؟ مردم در خبابان حاضر بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
تا امثال بعضی بی مغزها را داریم چه نیازی به دشمن هست؟! خب آدم ناحسابی مگه نمیبینی اسرائیل زده و اعتراف کرده و کل جهانم که دارن میگن ؟! فکر میکنی اینم مثل فوت فلان دختر هست که میگی کارخودشونه و.. ! از نادانی زیر زیر زیر خط فقرشی ! یه چیزی قبلا شنیدی حالا فکر میکنی همه چیزو میشه با اونها مقایسه کرد! با این کار احتمال داره خاورمیانه و... به آشوب و یا حتی جنگ جهانی سوم رخ بده اونوقت تو میگی برایروز قدس این کارو کردن؟؟!عزیزم تو بخواب نمیخواد روز قدس زحمت بکشی بیرون بری . اصلا اگه بریگربه شاخت میزنه! آدم تو کار بعضیها واقعا میمونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
فعلا اونی که ترسیده ایرانه وجود حمله به دشمن رو نداره بسه تا کی مردم و خودتون رو گول میزنید شما توانی مقابله با کشور های پیش پا افتاده رو ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
وقتی میگی ایران ترسیده یعنی ایرانی نیستی و منافقی.
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۲:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
امریکامثل سگ دروغ میگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
طبق قانون بین الملی با زیر پا گذاشتن قوانین بین الملی
به ایران زمین مجوز داده میشه که
جواب تجاوز به ساختمان کتسولگری را بدهند
پس در زمان مشخص جواب دندان شکن خواهیم داد
منتطر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
:)
آخرین اخبار