مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم :

گشت پسماند در قم راه‌اندازی شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت: راه‌اندازی مجدد گشت مشترک محیط‌زیست و شهرداری در حریم و محدوده شهر قم در حوزه پسماند و تخلفات پسماندسوزی، مسئله بسیار مهمی است که باید انجام شود.

 به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدحسین بازگیر،مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم در دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد گشت مشترک محیط‌زیست و شهرداری در حریم و محدوده شهر قم جهت شناسایی واحد‌های صنعتی، صنفی و خدماتی تولیدکننده پسماند و تخلفات پسماندسوزی، مسئله بسیار مهمی است که باید انجام شود.

وی بر ضرورت استفاده از تجربه‌های موفق دیگر شهر‌ها در مدیریت پسماند‌ها تأکید کرد و گفت: در شهر قم نیز باید هرچه بیشتر برای بهبود وضعیت و ارتقاء جایگاه مدیریت پسماند‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کرده و از انجام هرگونه تخلف زیست‌محیطی در این حوزه پیشگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با مدیریت پسماندها، خاطرنشان کرد: با توجه به بروز تخلفات پسماندسوزی از سوی برخی اتباع، ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی به آنها با هماهنگی استانداری قم باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی در پایان وضعیت بسیار نامناسب زباله گردی در قم و مشکلات اجتماعی، بهداشتی و زیست‌محیطی آن را موردتوجه قرار داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و مشارکت تمامی نهاد‌های مسئول به‌ویژه قوه قضائیه، بتوانیم موانع و مشکلات در حوزه پسماند‌ها را به‌خوبی برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار