جمع آوری ۷۷۰ تن پسماند خانگی در قزوین

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در ایام نوروز روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی توسط این سازمان جمع آوری شد.

مهدی امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در ایام نوروز روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی توسط این سازمان جمع آوری شد که این میزان نسبت به روز‌های عادی سال ۲۰ درصد افزایش دارد.

امینی افزود: طرح عملیاتی ستاد نوروزی استقبال از بهار، با هدف زیباسازی محیط شهری، نظافت معابرسطح شهر و اماکن تاریخی، مذهبی و سیاحتی و نیز آماده سازی این اماکن برای شهروندان و پذیرایی از مسافران نوروزی در قزوین انجام شد.

وی ادامه داد: هزار و ۲۵۲ نیروی نظارتی و ۵۴ هزار و ۱۶۱ نفر ساعت نیروی اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این طرح مشارکت داشتند.

امینی با بیان اینکه مجتمع دفن و پردازش پسماند پاکسار، پذیرش پسماند ۲۱ شهرداری و بیش از ۲۰۰ روستای سطح استان را برعهده دارد، بیان کرد: همچنین طی همین مدت نیز روزانه ۱۳ میلیون مترمربع از معابر سطح شهر توسط پاکبانان رفت و روب شد که این میزان نسبت به دیگر روز‌های سال ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته این مسئول، ۷۴۵ تن جمع آوری پسماند‌های ساختمانی رها شده در معابر و مسیر‌های ورودی شهر قزوین، ۱۲۰ تن جمع آوری شاخه‌های هرس شده درختان معابر و همچنین ٧٢٠ متر مربع پاکسازی معابر از پوستر و تراکت‌های تبلیغاتی از جمله اقدامات انجام شده در طرح استقبال از بهار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین را در بر می‌گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: ۴۵۰ قلاده سگ از سطح شهر قزوین طی این مدت جمع آوری و پنج هزار و ۴۲۰ مبلمان شهری و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نیز پاکسازی و شستشو شد.

امینی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در طرح عملیاتی ستاد نوروزی استقبال از بهار شامل پاکسازی اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری، تعویض، تعمیر و رنگ آمیزی مخازن فرسوده، جمع آوری و حمل پسماند‌های حجیم و پاکسازی زمین‌های غیر محصور در سطح شهر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار