تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه‌ریزی سال گذشته در این استان انجام شدکه نسبت به سال ماقبل آن نزدیک ۱۹ درصد افزایش یافته‌است.

صالح محمدی گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان گیلان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده‌است.

وی افزود: گیلان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده که این مهم علاوه بر تامین امنیت غذایی در کشور، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور، منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، عنوان کرد: میانگین توزیع روزانه مرغ در استان ۳۰۸ تن است ضمن اینکه ۳۳۱ تن نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۷۵ درصد فعالیت‌های صنعت طیور در گیلان در غالب زنجیره تولید است که گیلان از این نظر از رتبه نخست برخوردارست، هشت زنجیره تولیدی بزرگ نیز «از تولید جوجه یک روزه تا خوراک دام» در استان فعال است.

همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.