علمای اهل سنت تایباد در آستانه روز قدس اعلام کردند:

روز قدس، نشان‌دهنده صف‌آرایی عدل در برابر ظلم

جامعه روحانیون و علمای اهل سنت شهرستان مرزی تایباد با صدور بیانیه‌های جداگانه از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان روحانیون و علمای اهل سنت این شهرستان مرزی و تلفیقی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

مسئله قدس، یک موضوع جهانی است

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: هفت ماه از حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌پناه باریکه غزه می‌گذرد و در این مدت، بیش از ۳۲ هزار انسان مظلوم اعم از زن و کودک زیر آوار بمب‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی و چند ده کودک مظلوم بر اثر قحطی و گرسنگی به شهادت رسیدند.

مولوی توکلی افزود: امروز مسئله قدس شریف نه فقط مسئله اسلام بلکه یک موضوع جهانی شده و فریاد «فلسطین باید آزاد گردد» در کنار دیوار‌های کاخ‌های پادشاهان، نخست وزیران و روسای جمهور غربی، تن آنها را به لرزه انداخته و حتی برخی از سیاستمداران آزاده غرب نظیر حکام اسپانیا، ایرلند، آفریقای جنوبی و کشور‌های آمریکای جنوبی در حمایت از فلسطین را با مردم خود همصدا کرده است.

وی ادامه داد: اینک در آستانه روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، مردم مسلمان جهان اسلام یکصدا با دیگر مردم آزاده جهان ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه و غیرانسانی اسرائیل در باریکه غزه، لبنان و سوریه، توقف جنگ در باریکه غزه را خواستار خواهند شد.

روز قدس، نشان‌دهنده صف‌آرایی عدل در برابر ظلم است

مدرسین و طلاب حوزه علمیه جامعه الاحناف تایباد نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند: روز قدس نشان‌دهنده صف‌آرایی حق در مقابل باطل، عدل در برابر ظلم، روز ایستادگی مستضعفان عالم علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و همپیمانان آنها برداشت و ادعا‌های مزدورانه دموکراسی و حقوق بشر در خصوص انسان‌دوستی را پوچ و بی‌معنا جلوه داد.

اکنون که رژیم صهیونیستی با حرکات غیرانسانی به خاک و مردم مسلمان و مظلوم بی دفاع فلسطین، به عنوان پاره تن اسلام، تعرض و تجاوز کرده است؛ بر همه مسلمانان و در واقع بر هر انسانی واجب است که انزجار و تنفر خود را از این همه تجاوز و تعدی اعلام کند.

صهیونیست غاصب بداند مسلمانان جهان همواره از حقوق به حق ملت فلسطین حمایت می‌کند؛ بر همین منظور مدیران، مدرسین، طلاب و کارکنان حوزه علمیه جامعه الاحناف تایباد در آستانه روز جهانی قدس، جنایت اشغالگران در به شهادت رساندن تعدادی از سرداران رشید اسلام در کنسولگری ایران در کشور سوریه و جمع کثیری از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را محکوم کرده و بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه ۱۷  فروردین ماه ۱۴۰۳ همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت نموده و ان شاءالله با حضور قدرتمند خود و با وحدت و یکپارچگی، لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بیندازیم و موجب دلگرمی و قوت قلب مبارزان مسلمان فلسطین باشیم.

ملت مسلمان ایران، حامی جبهه مقاومت هستند

همچنین در بیانیه حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد آمده است: ملت مسلمان ایران با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی، تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و غیرانسانی آمریکای جنایتکار و همپیمانان خونخوارش، حمایت همه‌جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه‌های شوم رئیس جمهور نادان و هیئت حاکمه آمریکا علیه کشور‌های اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن» و سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشور‌های منطقه در تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین را شدیدا محکوم می‌نماییم.

ما جامعه مدرسین و طلاب حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد با اعلام حمایت از جبهه مقاومت، حزب الله و بازگشت فلسطینیان به وطن اصلی شان، مراتب نفرت قلبی خود را از سکوت خفت‌بار مجامع جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر که در برابر نسل‌کشی و جنایات ضدبشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری اقدام مذبوحانه آنان با نمازگزاران در مسجدالاقصی، برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین و با یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی ابراز می‌نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار