توسعه زراعت چوب در کردستان

با کاشت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال، زراعت چوب در کردستان افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان این تعداد نهال در قالب نهضت ملی کاشت نهال در استان کردستان کاشته خواهد شد.
شریفی پور افزود: همچنین طرح استعدادیابی زراعت چوب را در سطح استان توسط همکاران مرکز تحقیقات تهیه کردیم که به تایید مراجع علمی رسیده و پشتوانه علمی آن را داریم.
وی گفت: مناطق شناسایی شده در شهرستان‌ها توسط منابع طبیعی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای زراعت چوب فراخوان داده شده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان افزود: متقاضیان شناسایی شده و در همین راستا امسال تا این لحظه داوطلبانی برای کشت گونه زراعت چوب در ۲۲۰ هکتار پای کار آمده‌اند و برای کاشت این درختها، رئیس جمهور همه دستگاه‌ها را مکلف کرده و تفاهم نامه با دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و برخی دستگاه‌ها به امضا رسیده است و آمار کشت نهال توسط معاونت باغبانی در سامانه وزارت جهاد کشاورزی وارد و رصد می‌شود.
شریفی پور گفت: از سالانه سه میلیون کاشت نهال سهم کردستان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال زارعت چوب است که در حاشیه رودخانه‌ها و اراضی مستثنیات اشخاص کشت می‌شود.
وی افزود: جهاد کشاورزی عرصه چهار هکتاری کنار نهالستان گریزه سنندج دارد که آن را برای تولید نهال تعهد داده شده، به مدت چهار سال در اختیار منابع طبیعی گذاشته است و از سویی مرکز تحقیقات هم عرصه بسیار خوبی در کنار نهالستان گریزه دارد و قول مساعد داده در صورت نیاز از آنها کمک بگیریم و شاید از تولید سه میلیون نهال فراتر برویم.

برچسب ها: درختکاری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.