پلگرینی در انتخابات پیروز و رئیس جمهور اسلواکی شد

«پیتر پلگرینی» نامزد مورد حمایت دولت اسلواکی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که شنبه برگزار شد، با کسب اکثریت آرا به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تقریبا تمام برگه‌های رای انتخابات اسلواکی شمارش شده و پلگرینی ۵۳ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که «ایوان کورچوک» وزیر خارجه سابق اسلواکی در دور دوم انتخابات ۴۷ درصد آرا را کسب کرد.کورچوک شکست در انتخابات را پذیرفت و پیروزی پلگرینی را تبریک گفت.

کورچوک از هواداران همگرایی بیشتر با اتحادیه اروپا و پلگرینی از متحدان رابرت فیکو نخست وزیر پوپولیست اسلواکی و طرفدار همکاری بیشتر با روسیه است.

«سوزانا کاپوتووا» ۵۰ ساله رئیس جمهوری فعلی اسلواکی اعلام کرده بود که برای دور دوم نامزد انتخابات نخواهد شد. این تصمیم، فیکو و متحدانش را بر آن داشت تا کرسی ریاست جمهوری تلاش کنند.کاپوتووا از منتقدان فیکو است. تلاش‌های نخست وزیر اسلواکی برای تغییر قوانین کیفری و محدود کردن رسانه‌ها باعث شد تا کاپوتووا انتقادات شدیدی را متوجه فیکو کند.

فیکو همچنین به نزدیکی بیشتر به روسیه متهم شده است. وی بخش‌هایی از سیاست خارجی اسلواکی را تغییر داد و کمک تسلیحاتی به اوکراین را قطع کرد.

پلگرینی نیز گفته که اسلواکی به همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا و ناتو ادامه خواهد داد، اما مناقشه اوکراین راه حل نظامی ندارد و از گفتگو میان مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار