استاندار خراسان شمالی

تاکید بر حفظ سلامت آزمون‌های نهایی دانش آموزان

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به اهمیت اعتلای آموزشی دانش آموزان استان امتحانات نهایی به صورت ناشناس تصحیح می‌شود تا عدالت آموزشی برقرار شود.

حسین نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری گفت: تهیه تجهیزات لازم برای برگزاری بهتر آزمون‌های نهایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شود. 

او گفت : در دولت سیزدهم به رغم تنگنا‌های اقتصادی توجه خاصی به قشر فرهنگیان و به ویژه رتبه بندی آنها شد، اما باز هم باید پیگیری‌های جدی تری اعمال شود، زیرا مهم‌ترین رکن جامعه معلمان هستند.

حسین نژاد گفت : معلمان جایگاه رفیع دارند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به یاد داشته باشند که جایگاه معلمان را حفظ کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در استان ۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بیسواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده اند.

اکبری گفت: ۳۹۰ آموزش دهنده در سطح استان فعالیت دارند که بیشتر برنامه‌های آموزشی نیز در مناطق روستا‌ها و مناطق حاشیه‌نشین شهر‌ها هستند.
او گفت : در ایام نوروز هزار و ۸۱۵ خانوار شامل ۱۷ هزار و ۹۱۴ نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.

اکبری به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره‌ای کرد و افزود: هزار نفر سهمیه استخدام معلم داریم و علاوه بر آن ۴۱۷ نفر در اسفند ماه جذب خواهند شد.

او گفت: با توجه به اینکه امسال آزمون حدود ۲۸ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم نهایی است ۷۸ حوزه برگزاری آزمون آماده کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: برای برگزاری آزمون نهایی چهار هزار و ۷۹۰ صندلی دسته دار نیازمند هستیم و علاوه بر این ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید دستگاه‌های چاپگر نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.