انتشار فیلم لاشه تک‌سمیان در بوکان/ لاشه‌ای در قصابی‌ها مشاهده نشده است

رئیس شبکه‌دامپزشکی بوکان در واکنش به انتشار فیلم لاشه تک‌سمیان در این شهرستان گفت: طبق گزارش‌های کارشناسان، تاکنون هیچ موردی مبنی بر وجود لاشه‌های خارج از این روند در قصابی‌های شهرستان مشاهده نشده است.

اسماعیل محمدیان رئیس شبکه‌دامپزشکی بوکان گفت: تمامی واحد‌های قصابی و غذاخوری‌های سطح شهر تحت نظارت فعال و روزانه شبکه دامپزشکی و سایر ادارات در قالب اکیپ‌های مشترک قرار دارند.

وی اضافه کرد: گوشت مصرفی در این واحد‌ها از مبدا کشتارگاه با نظارت‌های بهداشتی و شرعی در حضور مسئول فنی (دامپزشک)، ناظر ذبح شرعی (روحانی)، ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی و نماینده جهادکشاورزی مقیم در کشتارگاه با درج پلمب‌های امنیتی و مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی بر روی گوشت استحصالی روی لاشه‌ها عرضه می‌شود.

رئیس شبکه‌دامپزشکی بوکان ادامه داد: کارشناسان این شبکه به همراه دیگر واحد‌های نظارتی در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی برخورد قاطع با متخلفان صورت می‌گیرد و مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را با اطمینان خاطر و صرفا از مراکزمجاز تهیه نموده و هرگونه تخلف‌بهداشتی در این مراکز را با شماره تلفن: ۴۶۲۳۳۲۰۰ دامپزشکی بوکان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

تصاویر و فیلمی از بقایای کشتار تک سمیان در نزدیکی روستای «تبت» بوکان در محور بوکان سقز منتشر شده و برخی شهروندان از ورود این گوشت‌های ناسالم به چرخه مصرف ابراز نگرانی کرده بودند.

شهرستان بوکان دارای یکی از میادین دواب بزرگ است و در میدان دواب این شهرستان که روز شنبه هر هفته دایر است، به طور میانگین در هر روز بیش از ۳ هزار راس دام سبک و سنگین توسط دامداران شهرستان‌های منطقه معامله و داد و ستد می‌شود.

در شهرستان بوکان بیش از ۱۶۰ هزار راس دام سبک و ۲۲ هزار راس دام سبک وجود دارد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.