از کشف گردو و بادام ۳۵ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری سارقان با ۲۱ فقره سرقت در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف گردو و بادام ۳۵ میلیارد ریالی قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف کامیون حامل گردو و بادام خارجی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان کوه‌چنار خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۲ هزار و ۱۸۵ کیلوگرم گردو، ۳ تن و ۷۲۷ کیلوگرم بادام و ۷۳۰ کیلوگرم مویز خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار حبیبی تصریح کرد: قاچاق کالا سلامت اقتصادی جامعه را هدف قرار داده و مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۶۹ راس گوسفند قاچاق در بختگان

فرمانده انتظامی بختگان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۶۹ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان اظهار کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با قاچاق احشام، ماموران انتظامی بختگان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۶۹ راس گوسفند قاچاق و بدون هرگونه مجور قانونی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی بختگان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان، ارزش احشام کشف شده ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کشف حشیش و تریاک از خورجین و زین موتورسیکلت

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵۹ کیلوگرم حشیش و تریاک در بازرسی از یک دستگاه موتورسیکلت خبر داد. 

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب، اظهار کرد: در جهت مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان، ماموران انتظامی داراب با اقدامات فنی از تردد سوداگران مرگ با موتورسیکلت در محور‌های مواصلاتی مطلع شدند.

او ادامه داد: ماموران پلیس با گشت زنی‌های مداوم در حوزه استحفاظی در جاده خاکی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و مشاهده کردند که او وارد یک منزل مسکونی در یکی از روستا‌های اطراف شد.

فرمانده انتظامی داراب ادامه داد: ماموران سریعا پس از هماهنگی قضایی وارد منزل مذکور شدند و در بازرسی از زین و خورجین موتورسیکلت ۳۰ کیلوگرم حشیش و ۲۹ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۵۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری فرد قاچاقچی متواری در دستور کار است.

دستگیری سارقان ساختمان‌های نیمه کاره با ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی گراش از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با اعتراف به ۲۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس موفق به شناسایی سارقان شدند و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از منازل و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، افزود: در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت یاما‌ها قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۲۵۰ قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران پاسگاه کنارتخته خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در جهت اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دنبال اطلاع از تردد یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۲۵۰ سی‌سی در سطح شهر کنارتخته، مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضایی بلافاصله به محل مراجعه کردند.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: مأموران پاسگاه انتظامی بخش کنارتخته موتورسیکلت مورد نظر را مشاهده کردند و دستور ایست دادند که راکب متواری و پس از طی مسافتی موتورسیکلت را رها کرد و متواری شد.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه موتورسیکلت مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری راکب ادامه دارد.

کشف ۲۴ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۲۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری هایما s۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند

او افزود: ماموران در بازرسی از آن سواری ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند. 

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه متهم دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

دستگیری سارقان در شهرستان خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری سارقان و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در برخی از نقاط شهرستان خفر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص ۹ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه سارقان در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره انواع سرقت اقرار و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست ضمن مد نظر قرار دادن توصیه‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار