میانگین مقاوم‌سازی مساکن روستایی آذربایجان‌غربی ۳۴ درصد است

مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به مقاوم‌سازی ۱۲ هزار واحد روستایی پارسال در استان، گفت: میانگین مقاوم‌سازی این نوع مسکن‌ها حدود ۳۴ درصد است.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی گفت: مسکن روستا‌های جنوب استان از مقاومت پایینی برخوردارند که در صورت وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت زلزله خوی، فاجعه و تلفات بسیار جبران‌ناپذیری بدنبال خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری شده امسال مقاوم‌سازی مساکن روستایی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد انجام شود که از این تعداد مقاوم سازی ۵۵۰۰ واحد آغاز شده است.

مقدم ادامه داد: مقاوم‌سازی ۱۲ هزار واحد روستایی پارسال در استان انجام شده است.

وی گفت: بهره‌برداری از هزار واحد مسکن روستایی، تحویل۱۵۰۰ واحد به زلزله‌زدگان خوی با اعتبار ۶۹۰۰ میلیارد ریال، اجرای ۳۴ طرح هادی روستایی با اعتبار ۵۳۵ میلیارد ریال و تحویل ۵ هزار جلد سند روستایی در این ایام صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز افزود: از ۷۴۷ هکتار زمین پیش‌بینی شده از سوی راه و شهرسازی برای اجرای این طرح، ۳۴۸ هکتار زمین در ۲۲ شهر استان تحویل بنیاد مسکن استان شده است.

مقدم ادامه داد: از ۳۴ هزار و ۵۴۸ متقاضی نهضت ملی مسکن، ۶۴۴۳ نفر تایید نهایی شده و ۴۴۸۴ نفر واریز اولیه داشتند.

وی با اشاره به اجرای پروژه مسکن شهری محرومان و اقشار کم درآمد نیز گفت: ۸۲۵ واحد پروژه در حال احداث است که در سال جاری نیز عملیات شروع ۷۲۶ واحد انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.