ورود دستگاه قضا به حادثه انفجار مجتمع مسکونی در گرمسار+ فیلم

رییس کل دادگستری استان سمنان پس از وقوع انفجار در یک مجتمع مسکونی در شهرستان گرمسار، دستورهای قانونی لازم را به مسئولان قضایی مربوطه صادر کرد.

 عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: صبح روز گذشته وقوع انفجار در یک واحد از مجتمع مسکونی  در شهرستان گرمسار منجر به مصدوم شدن برخی از ساکنان و خسارات مالی به واحد‌های مسکونی و تجاری متعددی شد.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع به مسؤولان قضائی مربوطه دستور داده شد، با حضور در محل حادثه با بسیج و فراخوانی نهاد‌های اجرایی و امدادرسانی ضمن حفظ نظم و آرامش عمومی، برای تسهیل در خدمات‌رسانی و مقاوم‌سازی اماکن زیان‌دیده، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: بررسی اولیه حاکی از نشت گاز در یک واحد مسکونی مستقر در طبقه دوم مجتمع حکایت دارد که باعث مصدوم شدن عده‌ای از ساکنان و تخریب واحد‌های مسکونی مجتمع، مجاور و حتی تعدادی از واحد‌های تجاری محل شده است.

عبداللهی با اشاره به صدور دستورات اولیه بیان کرد: انتقال تمامی ساکنان از مجتمع همراه با رعایت نکات ایمنی، مقاوم‌سازی واحد مسکونی آسیب‌دیده که باعث ریزش ساختمان نشود، پیش‌بینی اماکنی برای استقرار ساکنان واحد‌های آسیب‌دیده، جلوگیری از نقل و انتقال اموال ساکنان توسط افراد ناشناس و افزایش استقرار گشت‌های انتظامی، انجام اقدامات ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و خسارات مالی دیگر، پیگیری تسریع در روند درمان مصدومان، شناسایی تمامی ساکنان و اطمینان از اطلاع افراد هر واحد مسکونی از دیگر اعضای خانواده، حضور کارشناسان اولیه خسارت در محل وقوع حادثه برای تعیین میزان خسارت واحد‌های آسیب‌دیده به سرعت پیگیری و عملیاتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.