مقاوم سازی بیش از نیمی از واحد‌های مسکونی روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان امروز در نشستی خبری، همزمان با سالروز تأسیس این نهاد به فرمان حضرت امام (ره)، از مقاوم سازی بیش از نیمی از واحد‌های مسکونی روستایی در این استان خبر داد.

سیدمحمد حسینی گفت: برنامه داریم  ظرف پنج سال آینده، این رقم به ۷۵ درصد برسد.

وی افزود: بنیاد مسکن برای ساخت و نوسازی مسکن در روستا‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستا‌های استان از شروع طرح هادی ۸۷ درصد است، ادامه داد: در دو سال گذشته، معابر خاکی حدود ۷۰۰ روستا آسفالت شد.

حسینی گفت: مطالعات رفع مخاطره برای ۱۷۱ روستا انجام شد و کار اجرایی برای ۱۱۱ روستا صورت گرفته است.

وی، شاخص برخورداری واحد‌های مسکونی روستا از صدور سند را ۴۶ درصد اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با شروع نهضت ملی مسکن بیش از ۳ هزار هکتار زمین در ۴۰۰ روستا شناسایی و پارسال یکهزار و ۵۰۰ قطعه از آن واگذار شد.

حسینی با بیان اینکه برای مسکن محرومان و اقشار کم درآمد، پنج تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، بسیج سازندگی و کمیته امداد منعقد شد، ادامه داد: فقط در یکی از آنها یکهزار و ۲۰۰ واحد برای مددجویان کمیته امداد شروع و ۵۰ درصد تحویل شد.

وی افزود: با عبور از سال سوم از شروع طرح نهضت مسکن، برای ۲۴ هزار واحد روستایی پروانه صادر شد. امسال ۱۲ هزار سهمیه برای استان گلستان در نظر گرفته شد. علاوه بر یکهزار روستا، برای ۳٠ شهر تکلیف داریم.

حسینی اضافه کرد: در این هفته بنیاد مسکن گلستان ۲۷۰ طرح عمرانی به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد کرد.

وی گفت: افتتاح و کلنگ زنی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شروع واگذاری ۵ هزار قطعه زمین به جوانان از جمله این طرح هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار