آنروا: نیازمند دسترسی بیشتر به مناطق آسیب‌دیده غزه هستیم

سازمان آنروا از رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اجازه برای ورود امدادرسانان به شمال غزه انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی به طور ساختاری در حال نسل کشی فلسطینیان در غزه است به طوری که این رژیم حتی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب دیده این باریکه را نیز نمی‌دهد. اکنون سازمان‌های بین المللی زنگ‌های هشدار را در این زمینه روشن ساخته اند. 

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا (UNRWA) امروز (سه شنبه) با هشدار درباره شرایط وخیم غزه اعلام کرد ما هم اکنون نیازمند دسترسی بیشتر به این باریکه به منظور امدادرسانی به آسیب دیدگان هستیم. 

این بیانیه می‌افزاید: ما از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۱۰ میلیون وعده غذایی و ۲۴ میلیون لیتر آب شرب را در میان فلسطینیان نیازمند توزیع کرده ایم. با این حال، این میزان کمک‌ها به هیچ عنوان جوابگوی حجم نیاز‌های مردم غزه به ویژه در مناطق شمالی این باریکه نیست. 

آنروا در ادامه از رژیم صهیونیستی به دلیل جلوگیری از فعالیت امدادرسانی این گروه در مناطق شمالی غزه انتقاد کرده و اعلام کرد شمال غزه اکنون در آستانه قحطی است. هر روز در غزه یک مبارزه برای زنده بودن است. ما نیازمند دسترسی گسترده به مناطق آسیب دیده هستیم. 

با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها و آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در داخل غزه، دسترسی به غذا و آب آشامیدنی به یکی از چالش‌های بزرگ غیرنظامیان تبدیل شده است. ۴۵ هزار خانه در این باریکه طی حملات رژیم صهیونیستی نابود شده است و مردم بی سرپناه در آستانه قحطی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار