ثبت بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور ارومیه _ مهاباد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در نوروز امسال بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز استان در محور ارومیه _ مهاباد به ثبت رسیده است.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طبق اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در محور‌های مواصلاتی استان، محور ارومیه _ مهاباد در محدوده بزرگراه شهید فعال با ۰.۶۷ درصد بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داد.

وی افزود: طبق آمار مرکز مدیریت راه‌های استان و بر اساس رصد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند بیش از ۲۶ میلیون تردد در سطح جاده‌های استان و در بین شهرستان‌ها اتفاق افتاده که با توجه به تلاقی ایام نوروز و ماه رمضان این تردد‌ها کاهش نسبی داشته است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در زمان اجرای طرح بیش از یک‌ میلیون و ۱۳۳ هزار وسیله نقلیه بود، اضافه کرد: تردد بین استانی در مدت اجرای طرح نوروزی نسبت به مدت زمان پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: سهم ماندگاری وسایل نقلیه غیربومی در استان در بیشتر روز‌ها کمتر از یک روز بوده است و تنها ۱۱ درصد وسایل نقلیه غیربومی ما بین ۱ تا ۳ روز در آذربایجان‌غربی ساکن بوده‌اند.

وی ادامه داد: براساس پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا ۱۷ فروردین امسال ۸۰۹ هزار و ۹۰۶ وسیله نقلیه از آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها مشاهده شده که استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، تهران و قزوین نیز به ترتیب بیشترین سهم مقاصد سفر را در بین استان‌ها داشته‌اند و همچنین میزان تردد وسایل نقلیه با پلاک آذربایجان‌غربی در سطح استان، نسبت به سایر استان‌های دیگر بیشتر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.