تخلیه یکصد هزار نفر در روسیه و قزاقستان درپی وقوع سیل بی سابقه

سیل ویرانگر در روسیه و قزاقستان منجر به صدور دستور تخلیه مناطق مسکونی شد.

قزاقستان و روسیه شاهد وقوع بدترین سیل خود طی ۷۰ سال گذشته بودند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دلیل ذوب شدن سریع برف‌ها و پرآب شدن بیش از اندازه رودخانه ها، مقامات آستانه و مسکو از یکصد هزار تن از ساکنان مناطق سیل زده خواستند خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه ببرند. 

دستور تخلیه این مناطق پس از آن صادر می‌شود که گرمای هوا باعث شدت گرفتن ذوب شدن برف‌های در رشته کوه‌های اورال، منطقه سیبری، و بخش‌هایی از قزاقستان در نزدیکی رود‌های اورال و توبول شد. همین موضوع طی چند ساعت ارتفاع آب رودخانه‌ها را چندین متر بالا آورده و به رکوردی تازه رساند. 

رودخانه اورال، سومین رودخانه طولانی در قاره اروپا است که پس از عبور از روسیه و قزاقستان به دریای خزر می‌ریزد. با این حال، روز جمعه پس از طغیان شدید این رودخانه و شکستن یک سد خاکی، شهر اورسک در جنوب رشته کوه‌های اورال زیر آب رفت. 

در پایین دست رود نیز شهر اورنبورگ که جمعیتی نیم میلیون نفری دارد در خطر قریب الوقوع سیل قرار گرفته است. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به وضعیت بغرنج فعلی و احتمال تشدید سیل، تاکید کرد: روز‌های سختی پیش روست. در حال حاضر حجم زیادی آب در راه است. ما به دنبال مدیریت بحران و کاهش تبعات این سیل هستیم. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره با همتای قزاقستانی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد. اکنون قزاقستان دستور تخلیه ۸۶ هزار نفر را صادر کرده و تاکید دارد این سیل در ۸۰ سال گذشته در این کشور بی سابقه است.

برچسب ها: سیل ، روسیه ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
خوش بحالشون با اینهمه آب که گیرشون اومده
آخرین اخبار