طرح تعریض پل دهرود منطقه رسالت در مشهد بهره برداری شد

طرح تعریض پل دهرود، مسیر دسترسی سایت نهضت ملی مسکن (مهرگان) منطقه رسالت-دهرود مشهد طی مراسمی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد بهره‌برداری شد.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این طرح مشارکتی گفت: این طرح به مناسبت عید فطر بهره برداری شد و برای استفاده در اختیار مردم قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مطالبات چندین ساله مردم به‌ویژه ساکنان محدوده دهرود، تعریض پل موجود در این منطقه به علت ترافیک سنگین آن بود.

وی اظهار کرد: این موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی در راستای خدمت رسانی به ساکنان شهرک مهرگان و دسترسی بهتر و مناسب متقاضیان مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به مسیر مناسب و با موافقت شورای اسلامی شهر مشهد در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ساخت یک دستگاه پل سه دهانه با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته بر روی کشف رود مجاور پل موجود برای روان شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود انجام شد.

وی ادامه داد: درکنار طرح ساخت پل دهرود، اصلاح هندسی قبل و بعد از پل برای کاهش ترافیک مسیر رسالت و بدنه سازی بخشی از رودخانه کشف رود با عرض عرشه ۱۲ متر و با عرض ترافیکی مفید ۹ متر و با هزینه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال انجام گرفت.

داعی به رفع معارضات موجود در مسیر اجرای طرح مزبور اشاره کرد و افزود: یکی از معارضات سنگین در مسیر طرح وجود خط لوله انتقال آب بود که با هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب مشهد و به همت سازمان عمران شهرداری مشهد جابجا شد.

وی گفت: پل دهرود با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته به طول ۲۶ متر در دهانه وسط و ۲ دهانه ۲۲ متری در طرفین، در مجموع به طول ۷۰ متر طول ایجاد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای ساخت پل دهرود ۲۴ عدد شمع، ۲۱ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۵۷۰ متر طول حفاری شمع، ۳۳۰ تن آرماتوربندی، ۷ هزار و ۴۰۰ متر قالب‌بندی، ۵ هزارو ۶۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۴ هزارو ۷۰۰ تن آسفالت‌ریزی، هزارو ۳۰۰ متر طول جدول کاری و ۱۶۰ متر طول هند ریل نصب و اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح آذرماه ۱۴۰۱ با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات از وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.