مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد

شهربازی‌های غیراستاندارد و بازی با سلامت کودکان

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: بیشتر شهربازی‌های استان ایلام غیراستاندارد هستند.

یادگار محمدی مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: با گرم شدن هوا و استفاده بیشتر خانواده‌ها از شهربازی‌ها و مراکز تفریحی عمومی لزوم توجه بیشتر به استاندارد دستگاه‌ها و وسایل بازی را مضاعف کرده است.

وی تصریح کرد: استانداردسازی وسایل بازی در شهربازی‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اجتماعی بوده که در صورت غفلت، خسارت‌ها و آسیب‌های زیادی برجا می‌گذارد؛ بنابراین پیشگیری از آن نیازمند نظارت مستمر دستگاه‌های ذی ربط و متولیان شهربازی‌ها است.

محمدی با اشاره به این که بیشترین مشکلات وسایل تفریحی و بازی در زمینه استاندارد، مربوط به پارک‌های بازی در حوزه شهرداری‌ها است، تأکید کرد: مسئولیت حوادث و عواقب حقوقی ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات بدون مجوز استاندارد، متوجه بهره‌برداران و متولیان خواهد بود.

وی در ادامه اذعان کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح ساماندهی تجهیزات بازی غیراستاندارد در سطح استان آغاز شده و پس از تذکر و اخطار‌های قانونی لازم، مراحل قانونی اعمال خواهد شد.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه عنوان کرد: این اداره کل به تمامی بهره برداران تجهیزات بازی غیر استاندارد در سطح استان اعلام کرده است که هر چه سریع‌تر در خصوص رفع عیوب تجهیزات بازی، اقدام کنند.

محمدی در پایان مطرح کرد: در صورت بی توجهی به استانداردسازی تجهیزات و وسایل بازی، این اداره کل طبق قانون، نسبت به معرفی مالکان متخلف به مراجع قضایی و پلمب و جمع آوری وسایل بازی، عمل خواهد کرد.

برچسب ها: شهربازی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.