۱۰ گلزن نابغه فوتبال + تصاویر

در مطلب زیر با ۱۰ ماشین گلزنی برتر تاریخ فوتبال آشنا شوید.

هر کودک فوتبال‌دوستی تمایل دارد وقتی بزرگ می‌شود، یکی از آنها باشد. آنها تیتر خبر‌ها را مال خود می‌کنند و در قلب مهم‌ترین لحظات تاریخ فوتبال جا دارند. در طول این سال‌ها هیچ کمبودی در رابطه با مهاجمان بزرگ وجود نداشته است ولی مهاجمان بزرگی در تاریخ بودند که متمایز از بقیه‌اند.

بهترین مهاجمان تمام دوران چه کسانی هستند؟

با در نظر گرفتن گل‌ها، جام‌های کسب‌شده و پست تخصصی، (در اینجا کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی را نخواهید یافت)، ۱۰ مهاجم برتر تمام دوران را از سوی می‌بینید:

۱۰: مارکو فان‌باستن
اگر ۳۰۴ گل در ۴۳۷ بازی به شما نشان نمی‌دهند که مارکو فان‌باستن چقدر خوب بوده، ۱۹ جام مهم دوران فوتبالش در کنار سه جایزه توپ طلا و یک جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا به‌خوبی نشان می‌دهند فان‌باستن چقدر ارزنده بوده است. این بازیکن هلندی برای میلان و آژاکس بازی کرد و به کشورش کمک کرد تا قهرمان یورو ۱۹۸۸ شود.

مارکو فان‌باستن

۹: جیمی گریوز
احتمالاً شنیده‌اید که جیمی گریوز در فوتبال انگلیس چقدر تاثیرگذار بوده و چقدر خوب راه دروازه حریفان را می‌شناخته است. برنده جام جهانی ۱۹۶۶ با تاتنهام و میلان دوران خوبی را تجربه کرد و ۳۵۷ گل در لیگ انگلیس به ثمر رساند. آلن شیرر دلت بسوزه!

جیمی گریوز

۸: تیری آنری
یکی از دلپذیرترین صحنه‌ها در فوتبال، تماشای بازی تیری آنری برای آرسنال بود. آنری با تمام ظرافت، کلاس و زیبایی در ۹۳۶ بازی ۴۱۷ گل به ثمر رساند. او ستاره تنها تیم بدون شکست تاریخ لیگ برتر بود.

تیری آنری

۷: رونالدو نازاریو
رونالدوی دیگر را فراموش کنید! رونالدو لوئیس نازاریو دِلیما ستاره واقعی بود. بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ هیچ مهاجمی روی کره زمین بهتر از او نبود. او برای بارسلونا، اینتر و تیم ملی برزیل درخشید. مصدومیت به طرز بیرحمانه‌ای دوران فوتبال رونالدو را کوتاه کرد ولی ۴۱۴ گل او در ۶۱۶ بازی با وجود این مصدومیت سنگین چشمگیرتر شد.

رونالدو نازاریو

۶: آلفردو دی‌استفانو
آلفردو دی‌استفانو، اولین فوق ستاره دنیای فوتبال بود. او مسلما بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید است؛ بسته به اینکه از چه کسی بپرسید. دی‌استفانو قبل از چهره‌شدن در رئال مادرید، در آستانه پیوستن به بارسلونا بود ولی  مادرید دقیقه آخر دست به کار شد و او را به خدمت گرفت. می‌توانید تصور کنید که بعد از این ناکامی در کاتالونیا چه چیزی رخ داد. این مهاجم پنج قهرمانی در اروپا و هشت قهرمانی در لالیگا را به دست آورد. دی‌استفانو در ۷۰۶ بازی ۵۰۹ گل به ثمر رساند و ۲۲ عنوان قهرمانی را کسب کرد.

آلفردو دی‌استفانو

۵: اوزه‌بیو
۳۱۷ گل در ۳۰۱ بازی برای بنفیکا یک شاهکار بی‌نظیر است. اوزه‌بیو در مجموع ۶۲۳ گل در ۶۴۱ بازی به ثمر رساند. هفده جام حرفه‌ای نیز بد نیست؛ اگر چه قهرمانی با پرتغال تنها چیزی بود که در دوران درخشان اوزه‌بیو وجود ندارد.

اوزه‌بیو

۴: روماریو
با ۷۴۵ گل در ۸۸۶ بازی، حیرت‌انگیز است که روماریو هرگز توپ طلا را نبرد. این گلزن در آیندهوون اسطوره شد و در سال ۱۹۹۴ با برزیل قهرمان جام جهانی شد. اینکه او مدت زیادی از دوران حرفه‌ای فوتبالش را در باشگاه‌های خیلی بزرگ سپری نکرده، تنها نقطه سیاه کارنامه بازیگری اوست ولی ما تصمیم گرفته‌ایم به او اعتباری را که لیاقتش را دارد بدهیم.

روماریو

۳: گرد مولر
اسطوره آلمانی یکی از پرافتخارترین مهاجمان تاریخ است که قهرمان جام جهانی، یورو، سه قهرمانی در اروپا، چهار بوندسلیگا و چهار جام حذفی آلمان شده است. بهترین گلزن تاریخ بایرن‌مونیخ با ۵۶۸ گل، در طول دوران حرفه‌ای خود ۱۷ بار در رویداد‌های مختلف آقای گل شد.

گرد مولر

۲: فرانس پوشکاش
۷۰۹ گل در ۷۱۸ بازی، پوشکاش را به عنوان یک بازیکن بزرگ در تمام دوران‌ها نشان می‌دهد و همچنین تعداد جام‌هایی که او با رئال مادرید به دست آورده نیز شگفت‌انگیز است. اگرچه او مجارستان را در سال ۱۹۵۲ به طلای المپیک رساند و ۱۰ جام را برای مادرید به دست آورد، اما او هرگز برنده توپ طلا نشد.

فرانس پوشکاش

۱: پله
قرار است تنها یک مهاجم در صدر باشد و آن مهاجم پله است. پله کار‌هایی را انجام داده که تاکنون هیچکس قادر به انجامشان نبوده و او این کار را در طول ۲۱ سال زندگی حرفه‌ای انجام داد. این برزیلی تنها بازیکنی است که در سه دوره مختلف قهرمان جام جهانی شده است. غم و اندوه پس از مرگ او در دسامبر ۲۰۲۲ نشان داد که پله چقدر محبوب است.

پله

منبع: ایسنا

برچسب ها: فوتبال ، گلزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
پس چرا اسم سلطان نیست
علی دایی عزیزجان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
بدون مارادونا ؟
این لیست بدون مارادونا یک لیست فانتزیه.این لیست فقط با اسم مارادونا میتونه تکمیل بشه
با مارا دونا حتما بی مارا دونا هرگز
مارا دونا مارادونا مارادونا مارادونا ..... ..... ... .. .. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
به نظرم کمیته داوران پیام حیدری و بیژن حیدری و اعضای خانواده‌اش رو همشونو داور بازی‌های پرسپولیس بزارن تا پنالتی هایی که به ضرر تیم پرسپولیس هست رو نگیرن تا این تیم منفور رو قهرمان کنند یا که جام رو همون اول لیگ بدن به تیم منفور پرسپولیس تا اینقدر شاهد امتیازهایی داوران برای تیمی که لیاقتش دسته سه است رو نباشیم