کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک‌میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا سال گذشته از این استان به ارزش یک‌میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار به ۸۷ کشور جهان صادر شد.

غلامی گفت: کالاهای صادر شده از حیث وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: کالاهای صادر شده استان مرکزی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای ،دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افرود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

غلامی با بیان اینکه در رویه کارنه تیر و ترانزیت مقصد در مجموع تشریفات گمرکی ۳۹۰ هزار تن کالا انجام شد که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.