مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام خبر داد

برخورداری مادران بیکار غیرشاغل روستایی از طرح بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت ماده ۲۱ تمامی مادران بیکار غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند بصورت رایگان عضو صندوق و از خدمات آن برخوردار شوند.

محمد قیصرزاده مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام با اشاره به سهمیه ۳۱۰ هزار نفری در کل کشور در مرحله اول، اظهار داشت: افرادی که پیش ثبت نام اولیه خود را تا پایان فروردین ماه انجام دهند در اولویت اول و از مزایای بیمه رایگان برخوردار خواهند شد.

وی به شرایط عضویت مادران اشاره کرد و افزود: نخستین شرط عضویت مادران، داشتن سه فرزند و تاریخ تولد فرزند سوم از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد، بیکار بودن دانست همچنین با توجه به پایین بودن نرخ باروری محل تولد فرزند که نباید بالای دو باشد، تمامی مادران استان مشمول این قانون خواهد شد. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه تمامی مادران مشمول می‌توانند به دفاتر کارگزاری‌های سطح استان برای ثبت نام مرحله اول مراجعه کنند بیان داشت: ۳۱۰ هزار نفر سهمیه کل کشور در مرحله اول بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند قرار خواهند گرفت.

قیصرزاده عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمیعت، نزدیک به دو میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد، ۳۰۰ هزار نفر مشمول خواهند شد.

وی تصریح کرد: اواسط اسفند سال گذشته فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام شد. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام ادامه داد: در این مرحله ظرفیت زیر پوشش قرار دادن ۳۰۰ هزار نفر از این زنان در دستور کار قرار گرفته است.

قیصرزاده اضافه کرد: مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از ابتدای آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی نوبت به مادرانی می‌رسد که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

وی یادآور شد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۲۴ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

برچسب ها: بیمه ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
پس ماچی فرزندسومان سال 1372به دنیا آمده چه گناهی کردیم که شامل حالمان نمیشه
ترا خدا فکری هم به حال ما بیچاره‌ها کنی خاهشن