هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری در بستر فضای مجازی با موضوع پذیرش و اعزام دانشجوی پزشکی هشدار داد.

سرهنگ حمیدرضا زارع رئیس پلیس آگاهی استان یزد در تشریح این خبر گفت: با رصد اطلاعاتی صورت گرفته برخی افراد سود جو و منفعت طلب اقدام به تبلیغ پذیرش و اعزام دانشجوی پزشکی در بستر فضای مجازی (اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و ...) نموده که در بررسی‌های صورت گرفته وقوع کلاهبرداری با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان در این خصوص محرز است. 

او افزود: ضروری است شهروندان برای صیانت از دارایی‌ها و سرمایه‌های خود توجه بیشتری داشته باشند و در مواجهه با این قبیل آگهی‌ها هوشیاری لازم را داشته و به منظور استفاده از خدمات مورد نیاز، فقط از طریق مجاری رسمی و قانونی اقدام کنند تا مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار نگیرند. 

رئیس پلیس آگاهی استان یزد ادامه داد: برخی از این کلاهبرداران با دریافت مدارک مورد نیاز مثل اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه و ... از مدارک شهروندان نیز سوء استفاده کرده که به هم وطنان توصیه می‌شود به هیچ عنوان اصل یا کپی مدارک شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار نداده، چرا که تبعات قانونی هر گونه سوء استفاده از مدارک بر عهده خود فرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار