مدیرکل منابع طبیعی استان همدان:

مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: استفاده از مراتع برای چرای دام روستایی از ۱۰ اردیبهشت است و قبل از این تاریخ مجوزی برای چرای دام‌ها در مراتع داده نمی شود.

اسفندیار خزایی با بیان اینکه خوشبختانه کنترل کوچ عشایر انجام شده و هنوز عشایر در استان حضور ندارند، گفت: با توجه به اعزام اکیپ‌هایی از کارشناسان منابع طبیعی و عشایری به مناطق قشلاقی و بارندگی‌های خوب در کشور باعث شده عشایر هنوز شروع به کوچ نکنند.

او با تأکید بر همراهی خوب استان‌های میانبند گفت: اکیپ‌هایی از سازمان منابع طبیعی کشور به استان ایلام اعزام شدند و ۱۵ اردیبهشت درهای استان را به روی عشایر باز خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به روستائیان گفت: روستائیان توجه کنند استفاده از مراتع برای چرای دام روستایی از ۱۰ اردیبهشت است و قبل از این تاریخ اجازه چرای دام‌های خود در مراتع را ندارند.

خزایی با تأکید بر اینکه این‌گونه نیست که تنها به عشایر اجازه حضور در مراتع را ندهیم، گفت: این گونه نیست که اجازه دهیم دام روستایی چراگاه‌های عشایری را تخریب کنند چرا که کنترل تنها برای دام عشایر نیست بلکه برای هر گونه دام مازاد است.

او با بیان اینکه روستائیان از هر گونه چرای دام مازاد به ویژه در رویشگاه‌های عشایر خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده چرای دام مازاد روستایی به طور قطع برخورد قانونی صورت می‌گیرد بنابراین به روستائیان توصیه می‌شود از چرای دام مازاد خود در مراتع خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه امسال صدور مجوز برای هر گونه بهره‌برداری از مراتع استان را نخواهیم داشت، گفت: امسال هیچ‌گونه مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و حتی جنگلی را نخواهیم داد.

برچسب ها: مراتع ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
درختکاری و نهالکاری در پارک ها و بوستان های اسدآباد همدان ضروری است .