تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران روستایی دارای ۳ فرزند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مادران دارای ۳ فرزند در روستا‌ها از بیمه اجتماعی بهره مند می‌شوند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در نشست کارگروه استانی بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: مادران روستایی دارای سه فرزند در استان برای بیمه رایگان از طریق دهیاری‌ها شناسایی شوند و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

او افزود: بیمه این مادران در زمینه ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان به اجرا درآمده است.

عباس زاده اظهار کرد: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

معاون استاندار بیان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط از سوی دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.

او بیان کرد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا نشانی الکترونیکی WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

عباس زاده با اشاره به شرایط کلی احراز مشمولان تصریح کرد: نداشتن شغل (خانه دار)، سکونت در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند یا بیشتر از شرایط نام نویسی مادران روستایی و عشایری است.

به گفته معاون استاندار با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام اول مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد باشد.

عباس زاده گفت: دهیاران از طریق خانه‌های بهداشت روستایی نسبت به شناسایی بانوان مشمول طرح اقدام کنند و نیاز است بانوان روستایی و عشایر بیشتری زیر چتر بیمه قرار گیرند و از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

معاون استاندار از فرمانداران خواست در مورد این طرح تشویقی دولت تبیین‌گری لازم را در شهرستان‌ها انجام دهند و گفت: تاکنون در خراسان جنوبی ۸۲۵ نفر ثبت نام کرده اند و مشمولان طرح باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.