بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نخستین اهدای عضو در غرب خراسان رضوی امسال با پیوند هفت عضو بانوی مرگ مغزی شده سبزواری به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

سیدمرتضی راستی ثانی  اظهار داشت: بیمار مرگ مغزی مرحوم "ثریا احسان‌نیا"، ۳۷ ساله بود که ۱۱ فروردین به علت فشار خون بالا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده بود.

وی افزود: با تایید کمیته مرگ مغزی و دریافت رضایت از خانواده بیمار، پیکر آن مرحوم در ۲۲ فروردین برای اهدا به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و در ۲۴ فروردین مورد جراحی قرار گرفت.

راستی گفت: در نود و ششمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی سبزوار چهار عضو این بانوی سبزواری از جمله ۲ کلیه، کبد و قلب وی به بیماران نیازمند به عضو اهدا و پیوند شد و قرنیه‌ها و بخشی از پوست زنده یاد نیز به بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و امام رضا (ع) ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی، به بخشی از ساکنان جنوب غرب این استان و نیز مناطق جنوبی خراسان شمالی و شرق استان سمنان نیز خدمات می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار