مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:

۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در دیدار با امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است، گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است در سال گذشته بسته شد.

وی با بیان اینکه زمستان سال گذشته در سطح کشور و استان بدون قطعی گاز سپری شد، افزود: تولید گاز در کشور به گونه‌ای بود که حتی در بالاترین پیک مصرف، گاز هیچکدام از مشترکین قطع نشد که مهم در راستای آمادگی و اجرای طرح‌های پدافندی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک جذب شده است، بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

کشاورز با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزار و ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یک هزارو ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت از ابتدا تاکنون بوده است.

کشاورز افزود: تعداد کل روستا‌های ایلام ۶۳۷ روستا بوده که از این تعداد ۵۸۷ روستا گازدار و ۵۰ روستا به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

برچسب ها: گازرسانی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.