پالنگان میزبان نوای هزار دف

مراسم هزار دف روز جمعه هفته جاری با حضور دف نوازانی از سراسر ایران اسلامی در جهت تحقق ثبت جهانی روستای باستانی پالنگان در این روستا برگزار می‌ شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: جمعه ۳۱ فروردین ماه هنرمندان کردستانی از شهر‌های سنندج، دهگلان، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره و همراهی دف نوازانی که به صورت افتخاری از سراسر کشور در روستای تاریخی پالنگان دف نوازی خواهند داشت.

اسعد فرهادی افزود: در این مراسم مولودی خوانان برجسته استان به همراهی دف نوازان بر فراز خانه‌های پلکانی پالنگان، نوای عرفای ساز دف و نغمه‌های عرفانی مردمان این سرزمین را به صدا در می آورند.

وی با اشاره به نامگذاری سنندج به عنوان پایتخت دف جهان، ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان در یونسکو و ثبت دف سازی و دف نوازی به عنوان یک میراث معنوی مردم کردستان بیان کرد: ثبت جهانی روستای پالنگان به عنوان یک میراث معنوی جهانی در کنار قرار گرفتن این منطقه در مسیر توسعه سبب خواهد شد تا نام و آوازه هنر و فرهنگ کردستان و ایران بیش از پیش جهانی شود.

وی یادآور شد: حوزه هنری استان‌کردستان به منظور مشارکت دادن جوانان و نوجوانان روستای پالنگان در این مراسم، با اهدای تعدادی دف و اعزام یک مدرس مجرب حوزه دف نوازی استان زمینه حضور اهالی روستا را دراین مراسم بزرگ فراهم کرده است.

این مراسم به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با همکاری استانداری کردستان، فرمانداری کامیاران و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.