خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید

مدیر امور آب مهاباد گفت: خروجی از مخزن سد مهاباد در راستای مدیریت حجم آب موجود به ۳۲ مترمکعب رسیده در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱.۱ مترمکعب بود.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: باتوجه به تکمیل ظرفیت مفید سد و همچنین افزایش ورودی به مخزن سد مهاباد کنترل و مدیریت ایمنی سد از اوایل فروردین ماه با رهاسازی آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با هدف مدیریت مخزن و جلوگیری از رهاسازی‌های با دبی بالا، میزان خروجی براساس حجم سد و میزان آب ورودی کنترل می‌شود.

مدیر اداره امور آب مهاباد بیان کرد: هم اکنون حجم مخزن سد مهاباد به ۱۷۸ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان پارسال ۱۴۸ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

رحمانی اظهار کرد: تاکنون ۳۵۴ میلی متر بارندگی در در ایستگاه باران‌سنجی تاج سد مهاباد ثبت شده که این میزان در مدت مشابه کمتر از ۲۸۰ میلی متر بوده است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب ها: سد مهاباد ، امور آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.