ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز در حال حاضر تکمیل شده است.

بهمن جعفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای ماشین‌آلات کارخانه، اظهار کرد: ۵۰ درصد ماشین‌آلات مورد نیاز این کارخانه ساخته شده و در مرحله بارگیری از کشور چین بوده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز در حال ساخت هستند.

وی درباره زمان بهره‌برداری از کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر است که این کارخانه تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین درباره کارخانه تولید کاغذ از سنگ ازنا نیز گفت: ساختمان این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ در لرستان در دست احداث است؛ یکی در الیگودرز و دیگری در ازنا که وعده بهره‌برداری یکی از آنها در تابستان داده شده و دیگری نیز پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زای لرستان و از پروژه‌های دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود که طرح احداث این کارخانه در شهرک صنعتی الیگودرز، از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شد؛ اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: این کارخانه سومین طرح کشور است که از سوی ایمیدرو در لرستان انجام خواهد شد و از مصوبات سفر اول هیئت دولت به لرستان محسوب می‌شود.

جعفری ادامه داد: کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است که از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تأمین شده است.

برچسب ها: کارخانه ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار