میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: متوسط بارش‌های امسال استان حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال‌زراعی‌گذشته ۳۳ میلی‌متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۳ درصد افزایش دارد.

آزاد توحیدی رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان، ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال‌زراعی‌گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته است.

توحیدی افزود: شهرستان سردشت نیز به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال‌زراعی‌جاری ۶۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته که ۸ درصد نسبت به سال‌زراعی‌گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان‌غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.