اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست از انجام اقدامات پیشگیرانه سیل در این2 شهرستان خبر داد.

 مهدی حیدری رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و استان اظهار داشت: لایروبی بند بوروئیه (کرخنگان) و بند شماره ۱ هرات، ترمیم و بهسازی آبگیر بند ۲ و دستک آن و نصب دریچه‌های تنظیم سیلاب در ورودی این بند و همچنین ترمیم و بهسازی سرریز بند بوروئیه (کرخنگان) و تعمیر لوله خروجی این بند از مهم‌ترین اقدامات شهرستان خاتم جهت مواجهه با سیل احتمالی بوده است. 

وی افزود: لایروبی رودخانه‌های مرکز و اطراف روستای چاهک و لایروبی و ترمیم دیواره رودخانه در محل دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در ورودی روستای چاهک و ۵ کیلومتری شهر هرات به منظور بالابردن ایمنی و آبگذری بهتر سیلاب از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است. 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: تعمیر و بهسازی دیواره آبگیر ورودی بند‌های ۱ و ۲ مروست و همچنین لایروبی این بند‌ها از جمله اقداماتی بوده اند که در شهرستان مروست انجام شده است. 

حیدری به لایروبی رودخانه‌های شهرستان مروست اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌های ترکان، چنارناز، مروست و همچنین لایروبی دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در منطقه ترکان نیز در این راستا صورت گرفته است. 

وی در پایان گفت: انجام این اقدامات به معنی ایمنی کامل از خطرات سیل نیست و همشهریان باید در زمان وقوع سیل نکات ایمنی از جمله دوری از محل عبور سیلاب و عدم توقف و اتراق در بستر و حریم رودخانه‌ها را رعایت نمایند و به محض مشاهده سیلاب در بالادست شهرها، روستا‌ها و مراکز جمعیتی به مقامات محلی اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار