۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

سرپرست مرکز‌بهداشت بوکان گفت: ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد و ۴۸۰ لیتر روغن سوخته و چندبار مصرف در سطح این شهرستان کشف شد و از چرخه مصرف خارج شده است.

سوران ایوبی سرپرست مرکز‌بهداشت بوکان با اشاره به اجرای طرح سلامت‌نوروزی در این شهرستان، گفت: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع موادغذایی‌تاریخ‌مصرف‌گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز ۵ هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه‌برداری‌میکروبی آب‌شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و ۵ هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت‌نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین امسال با هدف حفظ و ارتقای‌سلامت‌عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اجرا شد.

بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.