جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان گفت: جزییات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری همدان در راستای شفافیت و آگاهی مردم، در دسترس شهروندان قرار گرفت.

عادل جعفری گفت: براین اساس بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان با تلاش کارکنان اداره آمار، برنامه‌ریزی و تحلیل اطلاعات در درگاه داده شهرداری همدان به آدرس https://data.hamedan.ir منتشر شد.

او گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این درگاه الکترونیکی، جزییات بودجه منابع و مصارف و همچنین درآمد و پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) را به تفکیک مناطق و ادارات تابعه رویت کنند.

جعفری گفت: بودجه امسال شهرداری همدان ۴۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی دارد.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان با اشاره به میانگین رشد بودجه شهرداری همدان گفت: میانگین رشد در ۱۰ سال گذشته ۲۸ درصدی بوده و با توجه به گزارش‌های پیش بینی مشاور و کاهش تحقق درآمد‌های شهرداری تلاش شد بودجه در محدوده پیش بینی‌های علمی رشد کند.

او گفت: همچنین مجموع درآمد‌های عمومی پیش بینی شده بودجه سال جاری حدود ۴۳ هزار میلیارد ریال است که ۲۶هزار میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های عمومی با تمرکز بر پروانه‌های ساختمانی و ماده صد و امور وابسته به ساختمان، ۱۳هزار میلیارد ریال فروش ملک و چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام و اوراق مشارکت پیش بینی شده است.

جعفری پیرامون نسبت بودجه عمرانی و جاری شهرداری همدان نیز گفت: ۵۸ درصد بودجه به حوزه ماموریت‌ها و مقررات که در قالب اقدامات توسعه‌ای و عمرانی تعریف شده اختصاص یافته و ۴۲ درصد مربوط به مباحث جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار