۲۵ اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

فعالان اقتصادی تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند تا مجوز‌های کسب و کار کاغذی خود را الکترونیکی کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۸۰ مجوز فعالیت در این استان صادرشده، که بیشترشان صنفی هستند، گفت: بر این اساس پس از ۲۵ اردیبهشت، مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد.


خالد امیریوسفی افزود: ارائه خدمات دولتی نیز مستلزم داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوز‌ها الکترونیکی خواهد بود.


او با اشاره به اینکه از ابتدای ۱۴۰۱، درخواست و دریافت مجوز فعالیت، فقط از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir امکان پذیر بوده است، ادامه داد: در این مدت برای ۱۵۱ هزار مورد درخواست،۷۲ هزار مجوز صادرشده است.


معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: از مجموع ۲۱۲ هزار مجوز کاغذی قدیمی در اختیار فعالان اقتصادی استان، حدود ۱۰ درصد شناسه یکتا یا همان مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند.


امیر یوسفی، فراهم کردن شرایط مساوی برای فعالان اقتصادی و حذف امضا‌های طلایی، شفاف‌سازی در اجرای فرآیند‌ها، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوز‌های کسب و کار را از مزایای راه اندازی درگاه ملی مجوز‌ها اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه شرایط چهار هزار و ۷۰۰ نوع فعالیت شامل خانگی، صنفی و فرآیند محور در درگاه ملّی مجوز‌ها فراهم شده، افزود: از این تعداد ۵۶۰ نوع مجوز ثبت محور است که کمتر از سه روز صادر می‌شود.


امیر یوسفی ادامه داد: همچنین حدود سه هزار مجوز صنفی یا پروانه کسب و بقیه مجوز‌ها فرآیند محور یا مجوز‌های سرمایه‌گذاری هستند که نیاز به استعلام از دستگاه‌های مربوطه دارند و زمان لازم برای این نوع مجوز از سه روزکاری تا حداکثر سه ماه (بسته به نوع فعالیت و سرمایه گذاری) است.


او گفت: مدارک مورد نیاز برای اخذ کد یکتا در درگاه ملی مجوزها، کارت ملّی، ارائه کدپستی محل فعالیت و شناسه صنفی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.