آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تحت فشار قرار دادن تل آویو برای انجام تحقیقات جامع پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار