رئیس‌جمهور:

قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند + عکس و فیلم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است، گفت:.رشد تولید و اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند و باید افزایش پیدا کند زیرا در حال حاضر تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، صبح امروز با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان، استاندار و مادر شهیدان مجید و محمود شحنه و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز این استان شد.

دیدار با مردم در سمنان و شاهرود ، حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی با ایجاد دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ، افتتاح پروژه نیروگاه سیبل ترکیبی، جلسه شورای اداری و جشن واگذاری زمین برای قانون جوانی جمعیت از برنامه های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به استان سمنان است.

 از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفر رئیس‌جمهور ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود که با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی اجرایی شده است.

آیت الله رئیسی ضمن ادای احترام به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان گفت : سمنان استان مردمان متدین و معروف به دین مداری و علم و دانش است.

وی با اشاره به ظرفیت های نیروی انسانی فرهیخته و دانشمند در این استان گفت : سمنان دارای ظرفیت های صنعتی ، معدنی ، گردشگری و کشاورزی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است، گفت: مسئله آب دیگر موضوع مهم استان است که در این بخش برای برخی شهرستان ها طرح های خوبی انجام شده و در برخی شهرستان ها کارهایی در دست اجراست که در این سفر پیگیری می شود.

وی با اشاره به اجرای مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان گفت : گام های خوبی در ساخت مسکن  و اجرای طرح نهضت ملی مسکن و فعال کردن کارخانه ها و کارگاه های نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان برداشته شده است .

رئیسی با قدردانی از تلاشهای جهادی مسئولان و مدیران استان سمنان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ، به دیدار خود با برخی شهروندان در سمنان و شاهرود اشاره و از مردم شهرستان های دیگر بابت اینکه دیدار حضوری میسر نیست عذرخواهی  کرد.

رئیس‌جمهور  از ۲ واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

افتتاح طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه سمنان 

رئیس‌جمهور از ۲ واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحد‌های گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

رئیس‌جمهور افزود: ۲۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور وجود داشت که با همت، تلاش و همراهی وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت بخشی از این کمبود با اقدام جهادی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق رفع شد.

وی ادامه داد: وارد مدار شدن هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در یک اقدام جهادی، بخشی از ناترازی‌ها کاهش یافت.

وی بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات وارد مدار شده است که افزایش این میزان ظرفیت تولید برق در مدت زمان کوتاه، جای قدردانی دارد.

رئیسی  بیان کرد: بخش دولتی و خصوصی در کنار هم نشان داده می‌توان کار‌ها و طرح‌های بزرگ را با تکیه بر متخصصان بومی به سرانجام رساند.

وی افزود: یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان تامین آب است که نیاز آبی استان را برطرف کنیم. برای سه شهرستان ایوانکی، گرمسار و آرادان طرح‌هایی در حال انجام است. در شاهرود و دامغان هم اقداماتی پیگیری می‌شود.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: با این خط انتقال که امروز بهره‌برداری شد بخشی از نیازهای آبی استان برطرف ‌می‌شود و امیدواریم که در گام‌های بعدی هم بتوانیم مساله آب استان اعم از آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را حل کنیم.

نیروگاه شهید باکری سمنان قبل از دولت سیزدهم ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌کرد که با افتتاح فاز‌های بعدی ظرفیت تولیدی این نیروگاه در مجموع در این دولت به یکهزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با هدف احداث چهار واحد ۱۸۳ مگاواتی از سال ۸۷ احداث شده بود در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفت و تمامی چهار واحد ساخته شد.

محور کار، تولید است

رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان گفت: افزایش اشتغال نشان از احیای واحد‌های راکد دارد. براساس شاخص‌ها نرخ بیکاری در استان سمنان کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است. نرخ تورم در استان سمنان کاهشی است و رشد اقتصادی در این استان رو به افزایش است. 

رئیسی گفت: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل گیری اقتصاد مقاومتی و اقتصادی که با تکانه‌ها دستخوش تغییر نشود در گرو‌تولید است. باید تولید در کشور افزایش پیدا کند افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. 

وی اضافه کرد: قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است.

بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

 رئیس‌جمهور گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند.

وی افزود: وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

رئیسی اضافه کرد: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

 

رئیس جمهور وارد سمنان شد

رئیس جمهور وارد سمنان شد

رئیس جمهور وارد سمنان شد

رئیس جمهور وارد سمنان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
اگر زحمات اين اقاي رئيسي نبود ايران ول معطل و شده بود يك دهات افغانستان.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بانک ها حق بنگاهداری ندارند ولیکن تیم داری میتوانند بکنند اخر چرا؟ بانک را چه به فوتبال ؟ چرا دولت نمیخواهد از دست از باشگاهداری بردارد و تیم های پرسپولیس واستقلال را بفروشد