تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است

رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.

عبد الرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست همایش تببین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: در سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای در آزمون سراسری به ثمر ننشست. جمعیتی که تجهیزات با خودشان آورده بودند، زیر عدد ۶۰ بود.

وی بیان کرد: جمعیتی که قرار بود از طریق سامانه‌های تقلب یاب فنی ما کشف شوند، صفر بود.

پورعباس ادامه داد: آزمون سراسری از آن مقوله‌های ملی است که تمامی اقشار جامعه را با خود درگیر می‌کند.

رئیس سازمان سنجش گفت: شاید تصور نمی‌کردیم که به روزی برسیم که در سال بیش از ۱۸۰ آزمون سراسری کشوری برگزار کنیم.

وی افزود: آزمون رشته علوم تجربی با حضور حدود ۵۵۰ هزار نفر پرجمعیت ترین آزمونی است که ما تاکنون برگزار کرده ایم. فکر می‌کنم آزمون بعدی دبیری ما ۱۱۰۰ هزار نفر داوطلب دارد.

پور عباس گفت: امیدوار هستم با روش‌های نوین بتوانیم تنوع برگزاری آزمون‌ها را از حالت تشریحی تا حالت تستی هوشمند داشته باشیم. امیدواریم اولین‌ دستگاه فوق پیشرفته برای شخصی سازی آزمون، تابستان امسال نصب شود.

وی ادامه داد: همزمان می‌توانیم سوال‌های تشریحی، سوال‌های تستی چندگزینه‌ای و سوال‌های تستی هم گزینی با تنوع ویژه را راه‌اندازی کنیم‌.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در آزمون سراسری کافی است در یک نقطه کشور یک خدشه کوچک وارد شود، کل آزمون را تحت شعاع قرار می‌دهد.

پور عباس گفت: هر آزمونی را اولین آزمون خود تلقی کنید. غائبین آزمون را جدی بگیرید و از این غیبت بهره ها می برند لذا دستورالعمل ویژه ای با همکاری پلیس فتا تدوین شده است.

پورعباس گفت: همزمان با تحولات در برگزاری آزمون، روند آزمون‌های تمام الکترونیک را هم دنبال می‌کنیم. در آزمون تمام الکترونیک به‌گونه‌ای است که سوال می‌آید و پاسخ اش بر می گردد.

وی افزود: چالش های نرم‌افزاری و روش‌های پشتیبانی آن کامل شده و الان در مقوله سخت‌ افزار آن هستیم. به دنبال آن هستیم در آزمون وسیله‌ای را به هر داوطلب بدهیم که نمونه‌های آن را شرکت‌های دانش بنیان ساخته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار