۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده در استان به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشور‌های همسایه صادر شده است.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان، گفت: پارسال میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی پارسال به شمار می‌روند.

سرتیپی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از آذربایجان‌غربی نیز شامل مواد پتروشیمی، موادمعدنی، محصولات‌صنعتی، محصولات‌کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، فرش و صنایع‌دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال براساس کارت‌های‌بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالا‌های موردنیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالا‌ها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های‌بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد افزایش داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت‌بازرگانی، ۸۶۱ فقره کارت پیله‌وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره‌کارت مرزنشینی صادر شد.

آذربایجان‌غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.