رئیس‌جمهور:

ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود

رییس جمهور با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: امسال سال مشارکت مردمی و نخستین نکته در مشارکت ایجاد ساز و کار است پس باید بستر را برای مشارکت مردم فراهم کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یک روزه دولت سیزدهم به سمنان  گفت: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است و مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

رئیس‌جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله نسبت به یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد وقتی ابعاد قضیه را بررسی می‌کنم می‌بینیم کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت در زمان خودش بخش‌های دیگر را نیز از کارایی انداخته است. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم همانجایی که باید قرار داشته باشیم هستیم یا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رییس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساز و کارها کاملا فراهم
دست میکنی تو جیب ملت پول برمی‌داری برا کسری بودجه مسئولین مثه قضیه افزایش حقوق ها و افزایش مالیات
مشارکت از این بیشتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کاش کمی بفکر مردم بودید
اینقدر نمایش ندهید کار کنید
خودرو نیست لاستیک نیست مسکن نیست
تورم سربه فلک
شما که کلاً فراموش کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
چشم دستور دادید
اطاعت میشود قربان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
اقای ابراهیم رییسی !

شما شرایط مشارکت مردم در پروژه های اقتصادی را فراهم نکرده اید

ولی کم کم میتونی بازار سرمایه را سرو سامان بدی تا سرمایه های خرد کلان ملت به انجا سرازیر بشن در جهت اشتغالزایی و راه اندازی چرخهای صنعت و کشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کدوم شعار کدوم مشارکت مگه 4سال پیش مردم رو دعوت به سرمایه گذاری تو بورس نکردین بعدش مردم رو بیچاره و پول ملت رو به فنا دادین مگه کسی پیگه اعتماد میکنه به شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ضعیفترین رییس جمهور ایران با اختلاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بله با اون افزایش حقوقی که فرماش کردین معلومه دنبال چی هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود؟ آقای رئیس جمهور، شما موظف هستید که در وهله اول طرح و برنامه ارائه نمائید، برنامه زمان بندی و بودجه تهیه کنید، برنامه ارائه شده رو اجرا نمائید و در هر مرحله کنترل و پایش داشته باشید. صرفا دستور دادن که از عهده هر شخصی بر می آید.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۸:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟