مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند

نخستین جلسه شورای معادن استان فارس در سال ۱۴۰۳ با طرح چهار دستور کار و بررسی معادن شن و ماسه دوکوهک و... در شیراز برگزار شد.

نخستین جلسه شورای معادن استان فارس در سال ۱۴۰۳ و بیست و ششمین جلسه مستمر، به منظور اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در راستای رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور واحد‌های معدنی و صنایع معدنی امروز، اول اردیبهشت‌ماه به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس و اعضا شورای معادن و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد.

در این نشست ضمن طرح ۴ دستور کار در خصوص ارائه گزارش عملکرد شورای معادن استان در سال گذشته، بررسی محدوه معدنی مورد درخواست یکی از مؤسسات، بررسی معادن شن و ماسه دوکوهک و بررسی درخواست رفع سلب صلاحیت بهره‌بردار معدن و... مصوبات لازم تصویب و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه این نشست با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید و اهمیت فرآوری مواد معدنی و شناسایی ظرفیت‌ها و جلوگیری از خام فروشی گفت: تکمیل زیربنا‌ها و زیرساخت‌ها، توسعه همه جانبه معادن و صنایع معدنی، حمایت، تسهیل، تسریع، ایجاد صنایع پایین‌دستی و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی موثر از جمله برنامه‌ها و سیاست اداره‌کل صمت استان، مسئولان ذیربط و دستگاه‌های اقتصادی است.

حمیدرضا ایزدی تصریح کرد: شورای معادن استان موظف است در چارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن ضمن نظارت بر استخراج ماده معدنی شناسایی شده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره‌برداری با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی، اقدامات لازم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین‌دستی انجام دهد.

شورای معادن استان فارس در سال گذشته دو جلسه با ۲۶ مصوبه برگزار کرد که ۲۴ مصوبه آن اجرایی و باقی مصوبات در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار