مدیریت روان آب حاصل از بارندگی اخیر در راور

 فرماندار راور گفت: بخش قابل توجهی از روان آب حاصل از بارندگی اخیر از سوی پروژه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی مدیریت شده است.

عباسی فرماندار راور در حاشیه بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی در این شهرستان گفت: بخش قابل توجهی از روان آب حاصل از بارندگی اخیر با پروژه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی مدیریت و ضمن تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی از وجود سیلاب جلوگیری شد.

همچنین هادی صادقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور در این بازدید با اشاره به اثر بخشی پروژه احداث گوراب منطقه غرب و جنوب غرب شهر راور، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ تعداد هفت هزارو ۲۰۰ گوراب در سطحی معادل سه هزارو ۶۰۰ هکتار در اراضی ملی و مرتعی احداث که این گوراب‌ها در بارندگی اخیر میزان ۱۸۰ هزار متر مکعب آب حاصل از رواناب‌های ایجاد شده را به سمت سفره‌های آب زیر زمینی هدایت و از ایجاد و حرکت سیل به سمت شهر راور جلوگیری به عمل آوردند.

صادقی افزود: از اهداف اجرای پروژه‌های بیومکانیک مانند احداث تشتک و هلالی آبگیر همراه با بذرکاری می‌توان به تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش آب و خاک و حفظ زیر ساخت‌ها اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.