رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز مطرح کرد؛

توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز گفت: گردشگری غذا امسال در برنامه‌ها و رویداد‌های مختلف حوزه گردشگری در این کهن شهر برجسته می‌شود.

 اسبقی در جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویداد‌های گردشگری تبریز گفت: رویداد‌ها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است امسال حائز توجه ویژه‌ای است چون شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذا‌ها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۳۴ رویداد مختلف در شهر‌ها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: ۱۳ مورد از این رویداد‌ها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعدد این موضوع لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.

اسبقی افزود: برنامه ها، رویداد‌ها و جشنواره‌های یاد شده با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستانی اعم از فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صمت شهرستان تبریز برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و غذایی باید اقدامات کافی برای افزایش این رویداد‌ها به انجام برسد.

وی اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویداد‌ها و جشنواره‌ها را مهم خواند و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا رویداد‌ها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند شناسایی و مستندنگاری شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه توسط ادارات متولی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.